Vad är värst?

Jag läste denna artikel igår på aftonbladets hemsida.
Och jag blev chockad, ledsen, arg och besviken.

Vad är egentligen värst; att den åtta åriga flickan blir bortmotad av sin egen familj. Är hon inte tillräckligt förvirrad och skräckslagen efter vad som redan har hänt? Ett litet barn lär inte förstå helheten i situation och behöver tröst, men så vill inte hennes egen familj veta av henne? Eller är det värsta att den yngsta av pojkarna som våldtog flickan endast var nio år? NIO! Jag tyckte alla fyra pojkarna var sjukligt unga för något sådant som en gruppvåldtäkt.

Som barn bör man aldrig behöva veta av något sådant (inte då man blir vuxen heller givetvis. Men barn ska inte ens behöva förstå vad det innebär. Barn ska få vara barn och få leka, inte oroa sig över att dem inte får gå ut o.dy.), bli tvingad till sex som den stackars flickan. Men att den yngsta av pojkarna som våldtog henne var nio? Förstår ni hur ung man är? Man leker med bilar och dockor, springer runt och leker jaga och älskar att få titta på barnprogram på mornarna.

Det är tragiskt och jag tycker synd om barnen.

Du kan läsa artikeln här
"Det är alltid flickans fel. Det finns ingen jämställdhet."

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0