Skörbjugg

Nu när det är sommarlov och jag sover fram till lunch så käkar jag aldrig frukost. Frukost är tråkigt, mat är roligt. Dock blir det inte så mycket variation på mina luncher, för aldrig att jag nyvaken och seg orkar ställa mig framför spisen och börja göra köttfärssås eller typ någon annan pastasås. Därför kokar jag i princip alltid korv (händer även att jag steker). Ibland blir det pasta till, ibland korvbröd, ibland ingenting och idag blev det ris.

Min mamma sa att jag snart bör få skörbjugg då korv verkar vara det enda i min kostcirkel. Käkade ju t.o.m. korv då jag var hemma hos Nathalie! (Båda till kvällen och lunch!!)

Dock adderade jag något nytt till lunchen idag (och nej inte typ ketchup), hårt bröd! (Y)
Men jag fortsätter nog med korven tills den tar slut (inte särskilt många kvar och aldrig att jag rör bratwursten!).

Hittade även detta på wikipedia:
Symptom på skörbjugg är blödningar i hud och tandkött; de senare utvecklas i svåra fall till kraftig tandköttsinflammation och tandlossning, som kan omöjliggöra tuggning. I svåra fall tillkommer också muskelförtvining, extrem trötthet och förstoppning.
Bra, då vet jag när korvätandet bör sluta.


Korv från i fredags.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0