Oxsvans!

Jovisst. Min mor hade tittat på Per Morberg på TV. Sabla man säger jag bara. Han gjorde ett recept på en oxSVANSsoppa. Ja ni läste rätt, svans.Givetvis skulle vi äta det också. Jösses. Oxsvans? Hela skiten kokade i cirkus 4 timmar (!!) och därefter silade mamma bort alltihopa så det blev bara som buljongen kvar. Måste medge att den ändå smakade okej, var något för salt och den kändes väldigt oljig. Men annars funkade det fint. I en skål vid sidan av fanns det sedan skav från svansen man kunde addera till soppan. ALDRIG.

Så fort jag tänker på en svans och att jag ska äta det föreställer jag mig en kosvans daskandes i käften med sin lilla hårvippa längst ner och en irriterande fluga och huuuh. *rysning*
Istället satt jag och knaprade på mitt hederliga och goa vitlöksbröd.

Mamma försökte dock kompensera med hemmagjord chokladpudding men den hade börjat koka så det blev soppa av det hela. Men färska jordgubbar är ju alltid något.
Och givetvis skulle dem ha punsch i grädden. Vad är det för påhitt? Grädde är inte gott bara rakt av det heller, men lite grädde till jordgubbar, tårtor etc. funkar ju fint.

Prisa vet jag gammal hederlig grillkorv!

Här har ni oxsvansen. Uppfiskad ur soppan och så har allt kött skavts av.
Här har ni svansen. Ben/brosk till vänster och köttet till höger.

/M

Kommentarer
Postat av: Nattis

körv - d ä fina gräjjer dä ;)

2009-07-21 @ 21:12:55
Postat av: Johan

There is no such thing as a really big nasty hot dog!

2009-07-21 @ 23:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0