Eckerö

Jo så när jag vaknade 06.30 med påsar under ögonen var jag lagom pigg.
I bilen till Grisslehamn (?) så lyssnade jag mest på musik och försökte sova då bilturen tog cirkus 2 h. När vi kom var det jättemycket bilkö, bara för att komma fram till parkeringen.

Jag och syster ökade på takten för att hitta ett ledigt bort i kafeterian där Alfons kajuta fanns. Men jag fick varken ett bord eller en lekstund. Istället satte vi oss i baren/dansstället. Till en början så var det skiva som spelades. Bara en massa disco-musik/remixer/krogen för 20 åringar ungefär. Och vad ligger egentligen medelåldern på, på en sådan båt? Är jag snäll så låt oss säga 63 (ni får ta i beräkning att det är en rad barnfamiljer med, hänvisning till däck sex och Alfons kajuta!!). Musiken kändes med andra ord väldigt malplacerad.
Vi satt i alla fall och spelade kort, närmare bestämt plump. Jag hm, hatar är ett starkt ord, jag ogillar att spela kort (jag tröttnar så fort) men blev tvingad och slutade trea. Mycket stark insats!

Allt för att förhindra eventuellt illamående ska man ju hålla magen igång så vi käkade en macka och lyssnade då 'dansbandet' spelade: "Aj, aj, aj. Det bultar å det bankar". Jag och min syster har blivit skadade och går runt och sjunger den gamla dängan här hemma nu. Hjälp?


Jag fick den av min pappa - förhindra eventuellt illamående.

I alla fall så satt vi kvar på båten då den kom fram till Åland. Gick ut på däck och tog lite luft. Det blåste som attans efter en stund så vi gick in igen och började köa likt oroliga pensionärer utanför restaurangen, fastän vi har bokat sittplats? Vad är det för något? En syndrom jag verkligen inte förstår mig på. Måste föra den diskussionen vidare en annan gång.

Summa kardemumma av buffén på båten skulle man kunna säga såhär: Det var mat - helt okej. Det var efterrätt - MUMMA!!
På sådan buffé är det alltid samma saker på dels den 'kalla' delen (jag menar, kallskuret, sill, kokt potatis osv) av bordet samt den 'varma' delen (grillspett, köttbullar, prinskorv, spagetti, köttfärsås, något kött osv.) Det blir lite tråkigt i längden.
Efterrättsbordet däremot har alltid basgrejerna: Chokladmousse, ostbricka och fruktsallad (ev. glass). Utöver det brukar det variera något otroligt. Idag fanns det daimtårta, äppelkaka, någon jordgubbstårta, en smultronbakelse, jordgubbsglass, inlagt äpple-i-någonting-som-var-jätteäckligt, hallon & blåbärsröra m.m.
Jag orkade inte äta allt men sen var jag så proppmätt att det kändes som om jag rullade ner till taxfreen.


Hittade denna docka inne på taxfreen. GE MIG. Värsta rockaren med gitarr OCH hål i näsan. Töfft. ;)

Väl i land så körde pappa en bit innan jag fick hoppa fram i förarsätet och köra jättelänge!! Det gick jättebra, otroligt nog. Körde igenom utsidan av Uppsala med rödlysen och filbyten och stora vägar med massa trafik och allt!

Och jag tror jag har vätskebrist för jag känner mig jättetörstig, är trött och hängig + att jag har lite småont i skallen min. Räkna med att jag inte kommer stiga upp 06.30 imorgon bitti.

/M

Kommentarer
Postat av: Johan

yeah, jag va där i helgen! åkte samma färja,fast vi bodde kvar på åland över natten (:

2009-07-24 @ 00:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0